Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz Václava Havla v seriózním a bulvárním tisku ve vybraném období
Marková, Tanja ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Diplomová práce s názvem "Mediální obraz Václava Havla v seriózním a bulvárním tisku" analyzuje a interpretuje vybrané texty o prvním českém prezidentovi Václavu Havlovi v seriózním a bulvárním tisku za vybrané období. Cílem této diplomové práce je odpovědět na výzkumné otázky, které se ptají na to, jak bylo o V. Havlovi ve vybraném tisku informováno ve vybraných obdobích, jaký obraz V. Havla byl ve vybraném tisku za vybrané období vytvářen a zda v seriózním tisku docházelo k bulvarizaci. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány charakteristiky seriózních a bulvárních médií a proces bulvarizace. Jsou v ní také přiblíženy teoretické koncepty, ze kterých tato práce vychází, jako je agenda-setting, gatekeeping a sociální konstrukce reality. Pro ucelenější představu o životě Václava Havla, je i jemu v teoretické části věnovaná kapitola. V praktické části je představena metoda analýzy, následně její postup a výsledky. Z kvantitativní obsahové analýzy vyplynulo, že o V. Havlovi bylo mnohem více informováno ve vybraném seriózním deníku Mladá fronta DNES než ve vybraném bulvárním deníku Blesk. Vysvětlení tohoto jevu může být fakt, že seriózní tisk věnoval více pozornosti politikovi V. Havlovi než tisk bulvární. Mediální obraz prvního českého prezidenta (ve...
Srovnání bulvárních trendů českých deníků Blesk a Aha! v letech 2006-2012
Snížková, Markéta ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce "Srovnání bulvárních trendů českých deníků Blesk a Aha! v období 2006-2012" pojednává o bulvárních trendech ve dvou českých bulvárních denících Blesk a Aha! za období 2006 až 2012. Jedním z cílů je srovnat míru bulvarizace a směřování bulvárních trendů v čase v obou denících na základě definovaných charakteristik. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy práce rozkrývá bulvární charakteristiky českých bulvárních deníků a zkoumá, zda se podle daných rysů mění v průběhu času. Kvantitativní část výzkumu je doplněna kvalitativní studií, podle které se srovná na konkrétním případu mediální události pojetí tématu v Blesku jakožto zástupci bulvárního tisku a Lidových novinách jako zástupci seriózního tisku. Na základě výsledků analýzy lze hovořit o intenzifikaci některých bulvárních aspektů deníků, zejména v případě vizualizace, na druhé straně se některé předpoklady nepotvrdily, například velké a dominující nadpisy nebo krátké texty nebyly ve většině případů zaznamenány. Bulvární deníky jsou charakteristické převahou domácích zpráv a soft news, tato proporce se v čase nezměnila. Z dat případové studie o úmrtí Václava Havla z roku 2011 vyplynulo, že bulvární a seriózní deník pracují na počátku se stejným tématem odlišně, s postupujícími dny se seriózní deník blíží bulvárnímu pojetí....
Bulvarizace seriozního tisku na příkladu Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary
Záleská, Eva ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Bakalářská práce popisuje mediální obraz Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary od roku 1990 do roku 2012 a bulvarizaci tištěných deníků na příkladu tohoto festivalu rovněž v uvedených letech. Nejprve se věnuje historické a současné podobě festivalu a předkládá teorie vztahující se k bulvarizaci. Empirická část práce je založena na kvantitativní obsahové analýze, pro kterou byly vybrány deníky Právo, Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. Analyzované ročníky jsou: 1990, 1997, 2004, 2012. Analýza prokázala, že zájem médií o karlovarský filmový festival v průběhu sledovaného období výrazně vzrostl. Nejvíce prostoru mu věnuje deník Právo, který také uveřejňuje nejvíce fotografií. V tomto období lze také vysledovat zřetelný nárůst bulvarizace, který se projevil nejvíce u deníku Právo a nejméně u Lidových novin. U 12 % z článků o festivalu publikovaných v Právu, jež se věnují festivalu, lze nalézt alespoň jeden znak vlastní bulváru.
Postavení bulváru ve Švýcarsku na příkladu Blicku
Kadaníková, Zuzana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Postavení bulváru ve Švýcarsku na příkladu Blicku" pojednává o bulvárním tisku obecně a jeho rozvoji ve Švýcarsku. V této diplomové práci je nejprve charakterizován bulvární tisk jako takový - jak vznikal, co jeho rozvoj podmiňovalo. Jaké společenské a ekonomické procesy musely proběhnout, aby byl umožněn. Bulvární tisk je zde definován z hlediska znaku a dalších aspektů jako je jeho formát či způsob komunikace se čtenářem. Práce se dále zabývá historií a přírodními podmínkami Švýcarska, které svými specifiky významně determinují možnosti rozvoje tisku. Švýcarsko je zemí se čtyřmi úředními jazyky, což je na jednu stranu překážkou pro tištěná média (např. italsky hovoří pouze 6.5 % z celkového počtu 7.785.000 obyvatel), na druhou stranu to může umožňovat vznik specializovaných publik a jim na míru vzniklých titulů. Ve třetí kapitole práce je popsána historie švýcarského tisku - a především bulváru - na příkladu vydavatelského domu Ringier. Ten od roku 1959 vydává švýcarský bulvární deník Blick (náklad je 214.880 kusů, čtenost uvádí Ringier 628.000). Zároveň je jedním z nejsilnějších hráčů na švýcarském mediálním trhu. Závěrečná kapitola se věnuje současnému všeobecnému trendu bulvarizace médií, který ve švýcarském prostředí potvrzuje aktuální výzkum na téma kvality médií prováděný na...
Kriminalita a její prezentace v médiích. Mediální reprezentace čtyř pachatelů trestných činů v ČR po roce 1993
Kasalová, Renata ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá prezentací kriminality a pachatelů trestných činů v médiích. Média mají významnou informativní úlohu, jsou hlavním aktérem, který vytváří veřejné mínění, ovlivňuje postoje a názory veřejnosti a to především v zásadních otázkách, které se soudobé společnosti dotýkají. Ve spojitosti s nastolenou mediální svobodou po roce 1989 a rozvojem komerčního mediálního sektoru jsme byli svědky markantního nárůstu zpráv o kriminalitě a trestných činech. Zvýšila se také jejich bulvarizace včetně referování o brutalitě a výjimečnosti těchto činů. Laická veřejnost získává své poznatky o stavu a vývoji kriminality ve svém regionu a v celé republice téměř výlučně z médií. Média tak mohou recipientovi podávat zkreslené informace a napomáhat k vytváření falešného vědomí o kriminalitě jako takové, jejím vývoji, specifikaci, nárůstu počtu zločinů a podobně. V této diplomové práci se zabývám především mediální produkcí ve spojitosti s kriminalitou a žurnalistikou, normativními požadavky na zpravodajství a mediální sdělení včetně jejich porušování, sociální konstrukcí reality a mediální reprezentací. V kvalitativních analýzách sleduji mediální reprezentace vybraných čtyř pachatelů trestných činů (Jiří Kajínek, Petr Zelenka, Václav Novotný-Urban a Pavel Peca) v denících Mladá fronta DNES a Právo....
Bulvarizace českých deníků - změny v letech 1995 - 2010
Dokulilová, Radka ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Bulvarizace českých deníků - změny v letech 1995 - 2010" pojednává o probíhajícím procesu změn, který se dotýká českých deníků. Studie se zaměřuje na celostátní plnoformátové české deníky zahrnující seriózní tisk i bulvár v průběhu let 1995 až 2010. Snaží se přiblížit jednotlivé aspekty, které ke změnám vedly. Cílem studie je pokusit se pomocí kvantitativní obsahové analýzy rozkrýt jednotlivé znaky bulvarizace dle předem definovaných indikátorů. Na základě analyzovaných dat je možno vyvodit, že ne u všech vybraných deníků jsou skutečně prokazatelné všechny určené znaky bulvarizace. Z výsledků šetření dále vyplývá, že v největší míře dochází u českých deníků k navyšování počtu domácích zpráv a také k úbytku počtu zpráv týkajících se politiky.
Obsahová analýza bulvarizace českých zpravodajských portálů
Peroutková, Jana ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Duffková, Jana (oponent)
Bakalářská práce je postavena na obsahové analýze zpravodajských serverů z hlediska bulvarizace. Ukáže se, že tento fenomén je velice citlivé téma, a to co do definice a vytyčení nejdůležitějších indikátorů bulvarizace či popularizace. Touto prací chci především rozvinout diskusi o (ne)uchopitelnosti bulvární tendence. Jakým způsobem zpravodajské servery oslovují své čtenáře? V čem se jejich přístup liší? Jak se vyvíjejí? A jakým směrem by se v budoucnosti mohly vydat? Na tyto otázky jsem se pokusila najít odpověď. Nemohla jsem opomenout tištěná média, na jejichž základě vznikly jejich elektronické podoby. Abych se více seznámila s touto problematikou, vedla jsem rozhovory se šéfredaktory zpravodajských webů, které mimo jiné prozradily, jaký je jejich vztah a přístup k tématu bulvarizace. Klíčová slova: Zpravodajské servery, bulvarizace, popularizace, internet
Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku
Kušiaková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku" se snaží zachytit mediální obraz současného českého kontroverzního umělce ve vybraných periodikách, tvořený jak samotnými médii, tak i jeho osobou. Pro konkrétní zdokumentování obrazu, jeho proměn a vývoje a zároveň načrtnutí vývoje samotných periodik byla vybrána dvě období; pětileté rozmezí před přelomem milénia (1996-2000) a stejně dlouhé období po přelomu tisíciletí (2006-2010), periodika byla vybírána mezi nejčtenějšími deníky (MF DNES, Lidové noviny, Hospodářské noviny a Blesk) a týdeníky (Reflex, Respekt a Týden). V první části práce je načrtnut životopis Davida Černého a jeho tvorba, stejně jako některé vývojové tendence médií po roce 1989. Cílem druhé části práce je zaměřit se na konkrétní období a osobnost ve sledovaných titulech a z nalezených článků se pokusit zachytit mediální obraz Davida Černého a popsat, jak se proměňoval, jak se měnil projev sledovaného umělce a k jakým změnám docházelo u tištěných médií. David Černý je významným českým umělcem a vzhledem k tomu, že se nevyskytuje příliš ucelených publikací, věnujících se blíže jeho kontroverzní osobě a dílu, ráda bych touto prací přispěla ke zkompletování života a díla tohoto umělce, jehož neoddělitelnou součástí jsou právě média.
Konstruování mediální reality při odvolávání Mirka Topolánka
Renovica, Vera ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Konstruování mediální reality při odvolávání Mirka Topolánka se věnuje analýze celkem 294 mediálních výstupů publikovaných či odvysílaných mezi 20. březnem a 1. dubnem roku 2010, týkajících se odchodu Mirka Topolánka z pozic v ODS v souvislosti s jeho výroky pro časopis LUI na téma židovské víry, homosexuální orientace či voličů ČSSD. Teoretická část práce přibližuje témata související s konstrukcí reality v díle Petera L. Bergera a Thomase Luckmanna, mediální rutiny, které s popsaným jevem souvisejí, a vznik mýtů dle Rolanda Barthese. Výzkumná část práce využívá propozic kritické analýzy diskursu s důrazem na kritickou lingvistiku k izolaci diskursů, které vytvářely souvislost mezi Topolánkovými výroky pro časopis LUI a jeho odchodem z ODS a politiky vůbec. Dílčí analýza se také zabývá sbližováním prostředků užívaných bulvárními a nebulvárními médii. Konečně sémiotická analýza se soustředí na karikatury Mirka Topolánka a identifikuje mýty, na základě nichž byla vnímána jeho image a možnost dalšího uplatnění v politice.
Bulvarizace českých deníků před a po smrti Karla Svobody
Cífka, Petr ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Diplomová práce "Bulvarizace českých deníků před a po smrti Karla Svobody" se vrací k sebevraždě populárního hudebního skladatele a ke způsobu, jakým o něm referovala česká média - konkrétně bulvární i seriózní české deníky. Po krátkém teoretickém úvodu, který se týká zejména bulvarizace a framingu, je zařazena případová studie, která analyzuje framing ve třech důležitých českých denících a zkoumá, jak se od sebe přístupy těchto titulů liší. S ohledem na charakter celé mediální kauzy, přispívá tato práce k popisu jednoho z atributů bulvarizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.